אני רוצה להרדם ולחלום חלום יפה אבל אין מציאות כזו

izadora dunkan 2צריך להשתגע בשביל להישאר שפוי.
רק ליד שולחן הכתיבה אני מצליחה להאסף ואלמלא הבערה והקידוחים בכפות רגלי כי זה מה שכימותרפיה יודעת להשאיר בגופנו למרר את חיינו שנים לאחר שנסתיים הטיפול, הייתי אולי מנסה לחולל יחפה כמו איזדורה דנקן . מצד שני מי בכלל רוצה לרקוד. לכל היותר להתיישר.

אני שותה תה בספל שהשאירה אצלי חברה שנסעה לקנדה ואני לא יודעת אם היא חיה או מתה ושכחתי את שם המשפחה של בעלה וזה מצער אותי אין לכם מושג כמה. כשהייתי בהריון היא אמרה לי שהתחלתי לכתוב כמו בורגנית ולא נעלבתי.

אחרי שילדתי עדיין הייתי יפה וחברה אחרת אמרה לי שאני נראית כמו בורגנית.  פעם למושג בורגנות היה שם רע מאד והכי בורגנים השתמשו בו. גם את החברה הזו לא ראיתי שנים אבל ממנה לא אכפת לי. כולה ציירת שנידחותה אומנותה שבממונה הרב מירושה משפחתית כלאה עצמה למרבה האירוניה, בכפר צרפתי ציורי.

המורה שולה שתלה בגינתה רקפות טרם בואי לכבודי. הייתי התלמידה הגרועה שלה אי פעם. חשבתי שאת מפגרת אמרה מורתי ארבעים שנה אחרי שעזבה את בית ספרנו בטרם עת. ובביתה החדש בעודה צעירה התאלמנה ובסוף מתה ואני מתגעגעת לשיחה שלא תהיה כדי ללמוד ממנה כמה מפגרת הייתי עד שמצפונה ייסר אותה כל השנים בגללי.

ראש הממשלה השתלט על הרדיו ולקח לי את הקולות שאיתם אני רגילה להירדם. הלילה משמיעים מוסיקת געגועים ושירים באיטלקית ואני נעשית עצבנית.

אמרתי פעם לחבר שהראה לי שיר קצר שכתב "השיר שלך ארוך מדי" ועד היום בכל פעם שאני פוגשת בו הקצר הזה שהיה עליו לקצר עוד יותר ואפילו לכלותו עומד בינינו ואני שותקת שתיקה פחדנית.

"עוד מילה ואני מיד משווה את קומתך לשלי" הזהיר נפוליאון את הקצין האמיץ וגבה הקומה שלו.
אני רוצה להירדם ולחלום חלום יפה אבל אין מציאות כזו אז זה לא יקרה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה יחידת זמן, פרגמנטים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על אני רוצה להרדם ולחלום חלום יפה אבל אין מציאות כזו

  1. Zvika Agmon הגיב:

    יפה מאוד.
    אכן, "צריך להשתגע בשביל להישאר שפוי".
    תודה רבה.

כתיבת תגובה

