שלום חיפה

קיבוץ גלויותשלום חיפה. את תזכרי בי בסוף. עד שמלאו לי עשר התחבקנו כל לילה לפני השינה. גדלתי בעיר התחתית. דקות  מקולנוע הדר. שנייה מחליסה. למדתי בבית ספר צפרירים. היו לי הורים ודודים ובני דודים והיינו אחת המשפחות היחידות שהגרמנים לא שרפו את הסבא והסבתא שלהם. דודי בנה רהיטים לגמדים של מנגלה. סבי אפה לנו בייגלעך ואבא שלי היה הספר הפולני היחיד בשכונה. אם היה לי זמן הייתי ממשיכה לכתוב מה עוד היה שם אבל אם אשב להזכר אשכח לקום ולנסוע. לזכרונות תכונה כובלת אז בינתיים זה הכל.

בצילום למעלה, בבית הפנימי משמאל התגוררו לימים דודי ודודתי (רחוב קיבוץ גלויות) אחרי שהערבים נטשו ואחרי הקרבות ולפני שהגענו מאירופה ולא ידענו שכל כך נשתנה. (הצילום מתוך ארכיון חטיבת כרמלי שכבשה את העיר התחתית, חיפה)

ÞäÒéÙÝ ×ÙäÐÙÙÝ êâèÕÛÔבית קראמן בתכנון האדריכל משה גרשטל בעיר התחתית של חיפה (לימים רחוב חטיבת גולני 66). http://www.haaretz.co.il/gallery/architecture/.premium-1.2043432

קומת הקרקע והמרפסת הפתוחה תיפקדו בילדותי כאולם שמחות קטן ומסעדה בשם "קפה ישראל". במוצאי שבת אכלו קבב רומני וזוגות רקדו שם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואליה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על שלום חיפה

  1. benziv הגיב:

    כרגיל – מרגיש בבית

  2. dshalit הגיב:

    אין כמו חיפה, אין כמו הוואדי. תבורכי

  3. liebermanorna הגיב:

    איזו רשומה יפה ומרגשת. עוררת בי נוסטלגיה לעיר המרהיבה שגם אני התחבקתי אתה כל לילה לפני השינה, עד גיל עשרים וחמש.

    • גילדה הגיב:

      איזה כף להיזכר…למדתי בבית ספר צפרירים בערך משנת. 63 עד כיתה ד…זוכרת ששרתי במקהלה..זוכרת חברות בתיה רוזן/עטרה/אודי…
      בית ספר חילוני לאוכלוסיה של ילדים למשפחות. פשוטות חסרי אמצעים …בתוך שכונה עם ציביו דתי עד חרדי…היתה לי ילדות מאושרת בחליסה…..שמי גילדה איצקוביץ…עברנו לעיר כרמיאל כשהייתי. בת 10…מי שניזכר וזוכר אשמח לשמוע פרטים.נוספים

כתיבת תגובה

