חמישה אחוז פנחס

פנחס נכנס וביקש חמישה אחוז פנחס גבינה מלוחה אמרו יש רק שישה עשר אחוז פנחס. לא מתאים אמר פנחס. נפגשנו והלכנו לשתות.
אלוהים שם כיסא בבית החזה שלי והוא יושב ומכתיב ואני מתקשה לכתוב, גנח פנחס ועכשיו עלי ללכת לקנות ברז ולהזמין את השרברב יש אצלי נזילה גדולה.
התנדבתי ללוות את פנחס לטמבוריה ברחוב ארלוזורוב שם הקשבתי איך הוא מתווכח עם גדי ומוציא לו את הנשמה על כמה גרושים, ובסוף מוותר ולא קונה אצלו כלום והולך אצל זה שממול וקונה באותו מחיר, אבל בפרינציפ.
מחר כבר לא יהיה בזבוז מים בבית של פנחס ולפנחס לא תהיה סיבה לפגוש אותי אלא אם תלך לו גומייה גם באמבטיה או בשירותים. פנחס מחזיק חברים רק בשביל הצרות שלו ובנשים הוא אוחז לשם תענוג.
דברים טבעם להתקלקל בשלשות. אמרתי לפנחס.
פנחס החוויר כששמע כמה יהיה עליו לשלם בעד פתיחת הסתימה ובעד החלפת הגומייה והרכבת הברז החדש. פנחס לא עני כזה גדול אבל קמצן מאד.
מדוע לא ביקשת שאהיה לצדך מול השרברב. יחד היינו מיטיבים להתמקח, אמרתי ופנחס התרגז.
הוא אהב להתמקח אך לא אהב שיראוהו מאדים או מחוויר הכול לפי מידת הכישלון.
אני לא סומך על סופרים כמוך, אמר פנחס שבעצמו כתב ולא הראה לאיש. יש כבר פנחס אחד הוא היה אומר לא צריך פנחס שניים.
סופר גורר את המציאות ומרשת אותה  חוטים כפי שפעם בעלות מקצוע היו מאריכות את חייהם של גרבי משי בכוכי תפירה בחצר. פעם הגעתי לשם מעשה אהבה עם נערה מן הרוקמות וּכְפֶסַע היה בין ישבני לבין המחט ועזבתיה לנפשה. מוטב כך. נשים אהבוני ומתו בעדי ומה הרווחתי מזה.  את הערירות שלי הרווחתי ביושר. וכל הנאום הזה הוא נשא באזני כדי לסכם את הנושא כך: אילו היית אתי, הוכיח אותי פנחס, השרברב היה נאנק תחת שנינו אני הייתי מחוויר ומאדים חליפות ואתה היית רץ לביתך ומלבין את פני בסיפור קטן שהיית מעלה לבלוג שלך או אז הייתי מכנה אותך בוגד אתה היית נפגע ואני הייתי מתייסר שעלבתי בחבר כל כך טוב.
עכשיו בוא, נרד להרצל לקנות חמישה אחוז פנחס אצל הרוסי.

פוסט זה פורסם בקטגוריה יחידת זמן, פרגמנטים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על חמישה אחוז פנחס

  1. דפנה לוי הגיב:

    סהרורי עד הזוי ועם זאת בשרני ומדיף ריח גוף ורחוב עירוני במידה שמספקת כדי לגעת ללבי. כהרגלך.

  2. שרון הגיב:

    * * * * *
    ואני עם דפנה

  3. שוֹעִי הגיב:

    הי שולמית, המשפט הראשון דגול מרבבה
    אם יותר לי להוסיף איזה עורב פנחס שמבקש לחטוף את הגבינה
    ומסמל את ימיו הקצרים והולכים של האדם

    ויוני, הוא החודש של פנחס (שדה), במיוחד ליל ה-15 ביוני

    איפה ישנם עוד פנחסים כמו הפנחס ההוא
    אשר היה כ-16 אחוז

    (-:ף (זה חיוך עם כובע)

  4. דפנה, הסהרורי וההזוי הם הכנפיים של ההשראה כל השאר עבודה קשה

  5. שרון ידידי, תודה על כוכבי הרקיע
    אחרי הכל זה היה שבוע קשה לדגים…..

  6. שועי, אני כבר יודעת שיש בינינו איזה חיבור סמוי
    אז באמת נכון, הטקסט הזה התחיל בשיחה על ספרים ששינו מהלך חיים
    נזכרתי בפגישה מקרית עם פנחס שדה בטמבוריה ליד הבית, שנים מעטות לאחר שקראתי את "החיים כמשל" וכל חרות המשורר

  7. מעולה.
    חלום אמיתי מציאות חלומה.

כתיבת תגובה

