רחובות המילים

אמצע הלילה הלוואי יכולתי לשמוע עכשיו את הזמר ששר "פלומה"
בסרט של אלמודובר.
*
כשברחתי הוא איים שירחץ לי את הפה בסבון ויאכיל אותי פלפלים חריפים
ויכניס אותי לשק וככה הוא יחזיר אותי לגן הילדים. לא האמנתי שסבא יעשה
דבר כזה אבל סמכתי על הרגליים שלי שכבר רצו מספיק מהר וכשחזרתי לבד
סבא שחט יונה ואימא בישלה לנו מרק טוב.
*
מותק, לא היה מי שיזהה אותך את היית המתה שלי וכבר לא נשאר איש
מהאחרים והיית בדיוק עם הפנים כמו בשעה שנולדת אבל בלי העיניים
הפקוחות אז מה הם חשבו לעצמם כשהם דחפו לך צמר גפן לנחיריים
שתתעקשי לנשום דרך הפה?
*
הלכתי הלוך ושוב בשדרה הראשונה הייתה לי שעה והתחיל לרדת גשם.
נכנסתי לאותה חנות בפעם השנייה ונעמדתי מול מדף הפנקסים. אני אוהבת
להסתכל על כל מה שהוא עפרונות ויומנים קטנים ולדמיין שאני כותבת,
בסוף אני יוצאת לרחוב עם שקית סוכריות בדולר.
*
ישבתי בלובי ובהיתי בשוער ובינתיים הגיעו שתי שורות
שחיזקו את השיר שכתבתי הבוקר.

ניו יורק
09.06.09

פוסט זה פורסם בקטגוריה פרגמנטים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על רחובות המילים

  1. מרית הגיב:

    זהו בדיוק.

  2. את בניו יורק. התפאורה למחשבות – טובה יותר.
    כשהבטתי בגופה של אבי, תהיתי גם אני על צמר הגפן בנחיריים. אני מבקשת שבמותי לא ידחפו לי צמר גפן לנחיריים.

  3. שועי הגיב:

    אותיות הן קוים ונקודות שהתלכדו לדבר מה שיש בו מובן ואשר קשה מאוד לפרקו
    המבנים האלה בסופו של דבר יוצרים מלים ומשפטים
    ותקשורת בין אנושית החפה מאלימוּת,או לפחות משתדלת ככל יכולתה להימנע מאלימוּת
    האותיות אפוא הן הקוים והנקודות (רשמים, חוויות) שאדם מצרף דווקא באותם ימים מוקדמים למשהו בלתי משתנה וייחודי משלו, השפה הפנימית, שבה הוא דובר, לרוב בפני עצמו לעתים גם בפני הקרובים לו, כל ימיו
    (-:

  4. דפנה לוי הגיב:

    מפתיע אותי שלמרות שאת כותבת כאן כבר הרבה זמן, עדיין יש מי שקוראים אותך בצורה פשטנית כאילו את מפרסמת איזה טור דלוח בעיתון…
    אהבתי את הרהוריך על אלוהים מאוד, וקרעי הזיכרונות? אני מחכה מאוד להמשך.

  5. מגי הגיב:

    בין שורות הבתים
    שורות הכאב והזכרונות
    הדרך אל המקור
    מה שלא נאמר בקול
    נחרט במילים כתובות

כתיבת תגובה

